diumenge, 11 de desembre del 2011

Córrer per Collserola: Sant Cugat- L'Hospitalet

Avui faig una entrada una mica diferent: fer una excursió corrent per muntanya o un entrenament diferent utilitzant el transport públic. Ahir vaig decidir agafar el FGC fins a Sant Cugat i travessar tota Collserola fins a L’Hospitalet, recorregut que ja he fet moltes vegades caminant. El recorregut és de 18- 19 km, i la duració depèn de la forma física del corredor. Des de l’estació s’ha de fer un tros d’asfalt pla fins al Pla del Vinyet a on surt la pista forestal, que ens fa passar al costat de la Torre Negra i ens porta a Can Borrell. Aquest primer tros és molt agradable, per pista ample i  serveix d’escalfament. A continuació recorrerem la riera de Sant Medir entre bosc, passant-la varis cops fins arribar a una clariana. A la dreta ens queda la font de Sant Sever a on ens podrem hidratar. Remuntem una miqueta i deixem a l’esquerra Can Gener, aquí si baixem a l’esquerra arribaríem a la font de Sant Medir i pel viaducte, a l’ermita. Però a l'anar corrent és més factible fer la pista fins arribar a una altre més gran. Uns metres a l’esquerra trobem la font del Maño, més val veure, per que ara haurem de remuntar la carena litoral, part més dura del recorregut. I efectivament, pugem per la pista asfaltada, passem per Can Puig i arribem a la ctra. de l’Arrabassada. La fem uns metres a l’esquerra i la creuem amb molt de compte, per agafar el corriol fins al coll de la Vinassa. Passem per sota les cases del Tibidabo i anem a la dreta per baixar cap a la Torre de Collserola. Pugem les escales i baixem fins a la ctra. que ens durà a Vallvidrera. Agafarem les escales marcades com a GR i petarem al Passeig de les Aigües. Zona molt freqüentada, però amb unes vistes de Barcelona espatarrants, la fem un trosset fins al mirador dels Xiprers (imatge un dia de tempesta, que per cert em va caure a sobre), a on trobem una font. Baixem pel corriol i arribem al parc de Cervantes i a la Diagonal, aquí trobareu metro, jo encara vaig baixar una mica més cap a L’Hospitalet.